BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, September 10, 2009

SEDIH.....huhuhu...jom layan cte ni.....


time org len nk happy2...aku nk sedih2...so aku tertarik ler nk tgk cte ni sgt....kate miah housemate jue cte nie sedih...so aku pon nk ler tgk pe la yg sedih sgt 2 coz aku ni mmg juara xreti feeling ble nengok cte nih...pas2 layan punye layan mmgla...cte ni mmg sdh gle...
aku leh nanges t'esak2 ble tgk cte ni..ONE LITRE OF TEARS..slalu klu org tgk cte sdh pas2 nanges msti aku gelak kat org tu...tp kali ni xde spe lak leh gelak kat aku coz sume tgk cte ni conform2 nanges...n xde ms nk kco org...cte ni cmni...de sorg dak nme Aya br je 15 thn tp die kne 1 pnykt yg xleh dirawat n tggu ms nak mati je...ape ye dia nye nme pnykt..,spinocerebellar ataxia x silap aku..pnykt ni de kaitan ngan mendula oblongata dan saraf tunjang dimana fungsi sistem ini degenerate secara perlahan2..keadaan ni dimana spt yg kte tausaraf tunjang yang menghubungkan tindkn kte ngan otak tp ble kne pnykt ni menyebabkan impuls xdpt dihantar n refleksi xleh nk menjadi..kre sng cte fungsi otk n fungsi kwln otot kte terputus mcm otk kte isyart nk jalan tp otot kaki kte xleh nk b'fungsi coz refleksi x dihantar..hee ni la penjelasan dari pihak cikgu fizik yg kurang arif...hee kre lbh krg cm2 la..ok smbg cte blk..dak Aya ni dahla dak yg aktf sukan n kre pemain harapan basketball la...tp sjk kne pnykt 2 semua aktiviti dia t'hlg..bygkan kte kne pykt ni yg tggu ms nk mati je ngan keadaan yg sgt sedih sbb kte akn melalui tempoh mn org nmpk kte mcm org cacat..melalui cte ni kte dptla tgk betapa pentingnye kwn (means kwn duka) coz org ni la yg slalu ada ngan si Aya ni diorg la yg tlg papah si Aya ni ms kat skolah n kemana2 pon...aku kagum tol skp si Aya ni..dia tabah..aku xtaula cmne respon klu aku yg dpt pykt ni..wallahua'lam...ble aku tgk cte ni br aku sdr de lg org yg nsb lg xbaik dari aku..ye ar..kdg2 aku pk aku ni org yg malang..tp ble tgk cte ni br la aku b'syukur ngn keadaan aku skrg...hmm pd sespe yg lom tgk cte ni tgk2 la..bes sgt..mencuci mata coz leh nanges...hee

0 comments: