BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, July 3, 2009

BERAKHIR SUDAH CUTI SEM......

Diam x diam dah hmpr 3 bulan jgk aku dah cuti..
skrg tiba masa aku meneruskan semula kewajibanku sebagai seorg mahasiswi..
mmgla iktkan hati penat sudah b'gelar student ni...asyk merasa duit pinjaman je "ptptn"
xde lg duit poket lg...
huhu
malam ni merupakan malam terakhir aku...huhu..
esk mlm aku dah berangkat ke tg malim kota pendidikan dimana lahirnya ramai tokoh2 yg terulung dan juga insan yg mulia bergelar "guru"
sem ini merupakan stesen terakhirku sebelum aku menjejakkan kaki ke sekolah..
mengenangkan sekolah... igt lagi aku pernah melakarkan nota selamat tinggal diatas meja skolah ku dahulu..hehe...sorry ye xde la vandalisme sgt...aku juz tls notes kck2 je..
time 2 las paper spm iaitu pengajian kejuruteraan awam..lps hbs jwb soklan dgn jayanya alhmdulillah..aku pon mle menulis nota dihujung sebelah kanan mejaku
"selamat tinggal skolah...selamat tinggal baju putih...selamat tinggal kasut hitam...selamat tinggal semua...pasni aku xakan jejak lagi ke skolah...pasni aku merdeka...yahuu..."
itulah antara kata2 yg pernah aku coretkan di meja dahulu..
rupa2nye sgkaanku meleset....
aku akan tetap akan kembali ke sekolah..heee...
cuma bukan dengan beruniform seperti dahulu...tapi akan kembali dgn title seorg guru...
kadang2 tergelak juga aku kenangkan kembali saat2 dahulu...
mmg guru tiada dalam list pilihan ku...
tapi jiwa itu tetap ada since aku kat skolah lagi..
dahulu aku selalu mengomel guru xpatut itu dan ini..
dan sekarang aku memilih bidang ini sebagai batu loncatan untuk merealisasikan sifat2 guru yang aku inginkan..heee...i want be the best among the best...
segala sifat2 guru yang aku kritik dahulu insyaAllah aku jadikan sempadan supaya aku dpt menjadi guru yg terbaik..
bukan mudah kan....
ape2 pon aku mmg mnt gle cte GTO...hee sft ckgu 2 mmgla xbpe senonoh..
but byk gak moral value die yg kte leh contohi...

0 comments: