BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, October 29, 2009

T'kepit T'sepit T'himpit


entri kali ni aku nk cte cmne perasaan aku arini...sgt gundah gulana...nk telan mati mak nak luah mati bapak..huhu tah betul peribahasa aku gne tah..tp ni la aku ase rini..akhrnye aku xt'tggung n aku nekad critekan kat mmbr aku len yang xterlibat dlm hal ni...aku nk bahagikan rs gundah gulana aku ni..xt'tggung aku tggung sowg..huhu...aku pon sbnornye xt'lbt...oleh kerana tkdr dah mltkkan aku diantara org yg hrs t'lbt dlm hal ni aku pasrah n mungkin sbg pgjrn kpda aku sekiranye b'hadapan ngan mslh cmni kelak...menjadi org tengah merupakan 1 tanggungjwb atau juga dikatekan 1 mslh...kerana org tgh gak leh wat org b''cakaran...kerana org tgh gak leh leraikan p'telagahan...kebiasaannya peranan org tengah ni diperlukan time t'jadinye konflik...disini org tgh prlu memainkan peranan diorg sebaik mgkin agr sesuatu yg xdiigini b'laku..contoh mcm peguam tp peguam lbh b'nsb baik coz diorg juz menyeblahi 1phk...tp org tgh kne neutral..xleh brtkan org itu n xleh ringankan org ini....itulah yg menyesakkan dada aku skrg...cam anyah ckp dlu kte xkan leh puaskan hati sume pihak...aku pgg kata2 tu...bg aku aku dah cbe yg t'baik t'pulanglh kpda individu itu sendri utk menilainya....huhu..ms klimaks konflik td ase nk nanges gak coz ase dipersalahkan..tp aku thn..aku kne kwl keadaan 2...aku b'tujah2 p'soalan diutarakan oleh 1 pihak ni n aku xleh slhkan dia gak coz mmg dia xslh n bg aku dia dibawah situasi t'aniaya aku pon sian kat dia...1 pihak lg wlpn b'salah tetapi keadaan yg m'babkan t'jdnye kslhn 2 xdiduga n aku kat cni dah jd cam peguam bela..ecece..tp perghh...tobat aku xmo lg dpt prnan ni...1 pgjran yg utama aku dpt dr kejadian arini ialah sekiranya melakukan kslhn cpt2la wat pengakuan..kne buang skp tkt kat tepi coz jika dilambatkan akn menaikkan amarah 1 pihak lg...alhamdulillah..keadaan dah kembali normal seperti biasa..n aku hrp sgt jgnla t'jd lg keadaan sprti ni...aku xlyk utk mengadili...n skali lg aku nk mntk maaf klu ade insan2 yg t'luka atas kejadian hari ni...Allah baru nk uji sket...t'mskla aku cmne aku nk handle....tndkn aku aku pon xpasti slh atau betul n yg pastinye klu yg baik tu dr Nya n yg brk tu nyatalah dr aku sndri..wallahhua'lam....

0 comments: